Trochu mi rachotilo ložisko na levém předním kole, takže jsem se rozhodnul, že ho vyměním. Pravé jsem měnil před 8 lety, došlo i na levé. Astru G 1.4 r.2001 mám bez ABS, zakoupil jsem na internetu ložisko bez ABS.

Na youtube jsme se s kamarádem vyškolili, jen jsme nesundavali spodní čep,  staré šlo vyndat i bez této operace. Ložisko bylo úplně na padrť, výměna přišla ve správný čas. Na ložisku byl ještě zbytek ABS nacvaklý do konektoru. Na pravém kole nic nebylo. Tak jsme to odcvakli a dali nové ložisko. Docela jsme to zvládnuli dobře, takže jsme ještě vyměnili prasklé výfukové svody s katalyzátorem. Trochu nás zdržely zarezlé šrouby v motoru a  lambda sonda. Nakonec hrubé násilí a rozbruska pomohla. Motor naskočil a žádný alarm nesvítil. Rozloučil jsem se a vyrazil k domovu. Hned jsem si všimnul, že nejde rychloměr. Sakra, že bychom něco přerušili? Rychloměr mi sice blbnul, ale  ne, že nešel vůbec. Najednou se rozsvítila známá kontrolka poruchy a motor začal vysazovat. Kurňa, že by lambda sonda? Doskákal jsem do garáže a doma jsem vytahnul příručku opravy Opla. Nic jsem nevykoumal, tak pomohl internet. A v diskuzích jsem se dozvěděl, když klekne levé ABS, tak vypadne rychloměr a auto nejede, Že by byla spojitost ABS s  rychloměrem? A když nemám ABS? Tak jsem opět zainvestoval a koupil nové ložisko FEBi s ABS. Sborka -rozborka byla už skoro jak na instruktážnim videu a po výměně ložiska a vyčištění chybových kódů mobilem a OBD2, se auto začalo chovat normálně. Prostě střihat modrý nebo červený drát, případně oba se nevyplácí.